utorok 5. apríla 2011

A keď to videli farizeovia,povedali mu:

Hľa tvoji učeníci robia to,čo sa nepatrí robiť v sobotu.Mat 12.2.I dnes sa dostávame do situácii,keď to čo malo byť na prvom mieste z hladiska stvorenia,fungovania vesmíru a zmyslu života človeka sa odsúva na druhé miesto a ľudia sa snažia svojimi výrokmi a výkladmi zastupovať Všemohúceho.Ale ako to je ukázané i v tomto príbehu,vykladači,učitelia zákona,takzvaní spravodliví,poukazujú Tvorcovi Zákona,že vidia ako druhí porušujú zákony,ktorým oni rozumejú,veď majú na to školy.V podstate sa stavajú nad Boha a chcú ho presvedčiť o tom ,že ich poukazovanie na porušovanie zákona je správne.Zasľúbenie,ktoré je tu ukryté znie.Aj keď budeš chodiť s Bohom,Ježišom, budeš obvinený z nerešpektovania zákona,ale Boh hovorí:Ja sa Ťa zastanem.Neboj sa.Ty si môj,ja som ťa vykúpil,mám ťa rád.A ešte jedna pripomienka.Tam ,kde sa nachádzali,tam ich vlastne viedol Ježiš.Niekedy sa to zdá nelogické,veď tí,ktorí sa hlásia k Bohu,musia byť perfektní,nesmú robiť také veci,ale i v tomto je vidieť vyšší zámer.Napríklad,keď by sa neodohral tento príbeh,nevedeli by sme ako reagovať,čo na to hovorí Ježiš.Ale vlastne sa napĺňa Boží zámer,ktorí znie:Prišiel som zachrániť každého človeka a každý má počuť evanjelium,zvesť o odpustení hriechov o novom a večnom živote,a toto sú situácie,keď tí ktorí majú túto nádhernú ponuku dávať každému sú ticho a o druhých nejavia záujem i keď sú to blížni za ktorých zomrel Ježiš a ktorých má rád,sa dostávajú do situácii v ktorých má zaznieť  evanjelium.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára