pondelok 16. mája 2011

A zase iné podobenstvo im predložil a povedal:Nebeské kráľovstvo je

podobné horčičnému zrnu ,ktoré vzal človek a zasial na svojom poli.,ktoré zrno je menšie od všetkých takých semien,ale keď vzrastie je väčšie ako zeliny,a býva z neho strom,takže prichádzajú nebeskí vtáci a robia si hniezda na jeho vetvách.Keď ako dieťa som počul v kostole čítať kňaza tieto slová,tak som vnímal každé slovo a v mojej hlave bola bázeň i keď som tomu nerozumel.Ako môže horčičné semeno vyrásť také veľké,že má vetvy,kde si robia vtáci hniezda.?Doteraz som sa s odpoveďou nestretol.Čo tým myslel Boh?Aká to bola horčica?Ale pointa je niekde inde.Aká vlastnosť sa chce tu prezentovať? V každom ,i tom najmenšom semienku je život od Veľkého Tvorcu,a to keď je zasadené do pôdy,ktorá je ochotná ho prijať ,tak v tomto spojení  je predpoklad na rast a život.I v Tomto podobenstve chce Boh ukázať,že keď budeme ako pôda obrobení a príjmeme slovo života,tak sa stane zázrak.Boh nám dáva schopnosť slúžiť pre druhých,vytvárať pre druhých domov,pohodu,šťastia.Tam sa budú ľudia dobre cítiť a vytvoria si miesto,kde sa budú radi vracať a vychovávať svoje rodiny.To čo rastie je Božie kráľovstvo,zo semienka,v ktorom je život.Božie kráľovstvo má schopnosť rásť a o to ide.Vziať do rúk a hodiť na svojom poli do pôdy.A tomu každý mohol rozumieť.Ak chceme mať viac,treba to čo sme dostali obetovať a robiť to čo každý má schopnosť ovládať.Dávaj od seba ako Kristus a zažiješ zázrak množenia.Je to prejav Božieho kráľovstva

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára